日誌

休校中の課題
12
2020/05/22

なわとびチャレンジカード

| by モデレーター210

南山小学校のなわとびカード(低学年・中学年・高学年用)です。

とび方については、なわとびのとび方の動画をみたり、自分で調べたり、家族で練習をしたりするのもいいですね。(動画は来週ホームページにアップ予定です。)

 

3密に気をつけ、ソーシャルディスタンスをたもちながら、運動を行い、規則正しい生活を送りましょう。

 These are the NanzanElementary School Jump Rope Challenge Cards for (Lower GradesMiddle GradesUpper Grades).
Regarding how tojump, watching the jump rope jumping styles video, researching on you own, oralso practicing with your family are good.

( The video will be uploadednext week.)

 

 

 



16:00 | 課題
2020/05/18

音楽科より(English)

| by モデレーター210

Everyone from Nanzan Elementary School, areyou well?

 

I am sure there are people who arethinking “I am lonely because I cannot meet my friends.” In times like that, youcan have fun and get energized by singing songs, and listening to music.

 

By all means, even at home, try singingand playing the songs you sang and played in the previous year.

You can watch and listen to the songs tobe studied and played in the new grade on the internet.

Please use them after consulting withsomeone from home.

Kyoikugeijutsusha HomeStudy Support Contents

https://textbook.kyogei.co.jp/library/

Contentsare only available in Japanese.

 

Also, there are also worksheetsuploaded, so print them out and let’s try tackling them!

If it is difficult to print out, it isokay to work on it by copying it in your notebook or a separate sheet of paper.

Please submit the things you worked onafter the temporary school closure is over.


I am looking forward to having musicclass at school with everyone.

 

 


2年 けんばんハーモニカ練習カード (南山小)ENG.pdf


13:27 | 課題
2020/05/18

音楽科より(2年・3年・4年生のみなさんへ)

| by モデレーター210

南山小学校のみなさん

お元気でしょうか。

 

「ともだちにあえなくてさびしいな」と思っている人もいるでしょう。そんな時、うたをうたったり、音楽を聴(き)いたりすると、楽しくなって元気がわいてきますよ。

 

前の学年でうたったうたや、えんそうした曲(きょく)を、ぜひおうちでもうたったりえんそうしたりしてみてください。

あたらしい学年で学習するうたや、えんそうする曲(きょく)は、インターネットで聴(き)いたり、みたりすることができます。

おうちの人にそうだんして、つかってみてください。

 

教育芸術社 自宅学習支援コンテンツ

https://textbook.kyogei.co.jp/library/

 

ワークシートがあるので印刷(いんさつ)して取(と)り組んでみましょう!
印刷(いんさつ)がむずかしい場合(ばあい)は、ノートや別の紙などに書き写(うつ)して取り組んでも大丈夫(だいじょうぶ)です。

取り組んだものは、休業(きゅうぎょう)明けに提出(ていしゅつ)してください。

 

みなさんと学校で、音楽の授業(じゅぎょう)をすることを楽しみにしています。

2年 けんばんハーモニカ練習カード (南山小).pdf


13:21 | 課題
2020/05/15

図工 色パズルワークシート

| by 管理者210

興味があったら、ぜひ、取り組んでください
色パズル Colored Puzzle.pdf

12:54
2020/05/15

音楽科より

| by モデレーター210


 

南山小学校のみなさん

お元気でしょうか。

 

「ともだちにあえなくてさびしいな」と思っている人もいるでしょう。そんな時、うたをうたったり、音楽を聴(き)いたりすると、楽しくなって元気がわいてきますよ。

 

前の学年でうたったうたや、えんそうした曲(きょく)を、ぜひおうちでもうたったりえんそうしたりしてみてください。

あたらしい学年で学習するうたや、えんそうする曲(きょく)は、インターネットで聴(き)いたり、みたりすることができます。

おうちの人にそうだんして、つかってみてください。

 

教育芸術社 自宅学習支援コンテンツ

https://textbook.kyogei.co.jp/library/

 

ワークシートがあるので印刷(いんさつ)して取(と)り組んでみましょう!
印刷(いんさつ)がむずかしい場合(ばあい)は、ノートや別の紙などに書き写(うつ)して取り組んでも大丈夫(だいじょうぶ)です。

取り組んだものは、休業(きゅうぎょう)明けに提出(ていしゅつ)してください。

 

みなさんと学校で、音楽の授業(じゅぎょう)をすることを楽しみにしています。


10:33
12